It is currently Sun Sep 24, 2017 10:27 pm

All times are UTC + 2 hours [ DST ]






Post new topic Reply to topic  [ 2051 posts ]  Go to page Previous  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 206  Next
Author Message
PostPosted: Tue Jan 07, 2014 4:53 pm 
Offline

Joined: Thu Sep 08, 2011 6:29 pm
Posts: 3
Se vrea , la fel ca si transalpina , o legatura intre oradea si cluj prin DJ 763 unit pe o parte cu DJ108C catre rachitele in satul Doda Pilii si tot acolo cu DC 128A catre Giurcuta de sus , iar pe partea DJ 108C cu DC 121 catre Belis cu legatura la DN1A. Acest drum taie in doua parca national apuseni si nu ma face decat sa ma gandesc la un dezastru ecologic in timp pe o parte accesul mai facil si o traba mai usoara la defrisari masive ale padurilor din zona , iar pe de alta a deseurilor rezultate in urma turismului de weekend al romanilor.
Pe partea judetului Bihor lucrarile sunt terminate in proportie de 99% ( lipseste marcajul pe sectiunea Pietroasa-boga-padis) dupa Padis pana la limita judetului Bihor. Pe partea judetului cluj catre satul de vacanda IC ponor - Doda Pilii - Rachitele drumul a ramas neschimbat ( drum forestier destul de dificil) . Din orasul Stei se intra pe DJ763 catre Pietroasa - Boga - Padis unde este asfaltat in totalitate , cu indicatoare si parapeti de protectie etc. Pe partea judetului Cluj se intra din DN1A intre localitatile Calata si Calatele pe DJ 108 catre Margau-Rachitele aici drumul fiind complet terminat pana dupa limita localitatii Rachitele.
La fel ca si transalpina am asistat la toate etapele ei de la drum forestier la modernizare si sper ca fiind indepartata sa nu ajunga la fel de poluata.
Mai exista un drum care nu ii stiu starea actuala , doar ca a fost astfaltat in mari proportii : Dj175B aka Transrarau.

Drumul este mirific , chiar daca nu are altitudini deosebite precum celelalte , TransApuseniul cum obisnuiesc sa ii spun are un farmec aparte prin frumusestea ce te inconjoara dar acestea relatari sunt din experientele anterioare cand drumul era nemodernizat iar accesul se facea doar cu masini de teren. Am preferat mereu acest traseu fata de transalpina/strategica ( si ea pe atunci inca nemodernizata). Am sa ajung din nou in februarie ...
Apropo Transapuseniul are o clima al lui daca pot spune asa ... am prins zapada si gheata destul de mult in iunie-iulie , iar pe perioada ianuare-martie posibil si aprilie drumul este inchis complet datorita caderilor masive de zapada , Accestul catre padis sau glavoi se face doar cu snowmobilul.




Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Jan 08, 2014 7:01 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Jun 27, 2010 3:30 pm
Posts: 1087
Nu ma steptam la un raspuns asa de complet :) Multumesc mult Vali! M-ai facut curios, poate ajung si pe Transapuseni la vara. Zonele de drum inca forestier pot fi parcurse si cu o masina ''normala", gen Dacia Logan?




Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Jan 11, 2014 4:10 am 
Offline

Joined: Thu Sep 08, 2011 6:29 pm
Posts: 3
Da pot fi parcurse dar se te astepti la acelasi tip de teren pe anumite portiuni ca in trecut pe transalpina , eu unul am parcurs traseele cu mici dificultati cu o honda civic model mai vechi si o garda mai mica decat a loganului. De la saua scarita ai alternative toate cu pornire din Boga...
-Scarita-glavoi-casa de piatra pe acesta l-am parcurs acum ceva timp (2 ani) si devine putin greu pe portiunea dupa pensiunea cetatile ponorului - pestera vartop - casa de piatra iar apoi drum forestier normal catre pestera scarisoara cu iesire la Garda de sus ( DN75). Daca urci la vartop nu uita ca e de mers destul de mult pe versantul muntelui si sa ai niste bani la tine ( 10 ron de persoana era acum ceva timp pentru intrarea in pestera) si ceva apa/gustare urcarea prin padure este destul de lunga.
-Scarita-padis-ponor-doda pilii-rachitele sau catre belis lacul fantanele inainte de rachitele prin dealul botii - balcesti , drumul dupa padis spre ponor ca se prezinta la fel ca drumul vechi dintre obarsie si jina , deci nu cu foarte mari dificultati. Acesta ar fi Transapuseniul dar depine iesirea unde va fi ( belis sau rachitele)
-Scarita- padis - ponor - dodapilii - smida - pioana horea ( acesta inca nu l-am facut)
Cazare in zona iti recomand Pensiunea Dolvas din Boga (pensiuneadolvas.ro) sau Cabana Cetatile Ponorului dupa glavoi pe drumul spre casa de piatra ( http://www.padis.ro/ro/cabana-cet%C4%83 ... ponorului/) daca te tenteaza traseele turstice din zona ( cetatile ponorului , pietrele galbenei , pestera focul viu , etc)
Daca vrei sa eviti aglomeratia, gratarele si vremea putin capricioasa iti recomand sa mergi in perioada aprilie-mai sau septembrie-noiembrie pentru a beneficia de relaxare.

Din 2015 ma voi axa sa explorez mai mult Rodnei-Retezat.

Pentru mai multe info lasa un PM sa te indrum :D




Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jan 16, 2014 8:40 am 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Jun 27, 2010 3:30 pm
Posts: 1087
Din 2015 vom avea o cale mai scurta spre traseul Transalpinei daca venim din sudul tarii.
Se va reabilita drumul DJ 665: limita Judetul Gorj-Marita-Izvorul Rece-Vaideeni-Horezu
http://www.monitoruldevalcea.ro/administratie/41761/




Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jan 16, 2014 10:24 am 
Offline

Joined: Thu Aug 30, 2012 10:31 am
Posts: 29
Traseul, din ce vad, nu pare prea mult scurtat, dar este mai "in munte", deci se castiga la capitolul peisaje. Plus asfaltul nou... ;)




Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jan 16, 2014 11:22 am 
Offline

Joined: Thu Sep 30, 2010 9:06 pm
Posts: 56
Location: Bucuresti
alin wrote:
Din 2015 vom avea o cale mai scurta spre traseul Transalpinei daca venim din sudul tarii.
Se va reabilita drumul DJ 665: limita Judetul Gorj-Marita-Izvorul Rece-Vaideeni-Horezu
http://www.monitoruldevalcea.ro/administratie/41761/

Am parcurs acest drum in august 2011, de la Horezu pana la Polovragi, peisajul este foarte frumos, insa starea carosabilului in judetul Valcea era intr-adevar proasta, in timp ce in judetul Gorj era impecabila.
Oricum, pe acest traseu nu merita sa mergi cu mai mult de 50 km/h pentru a putea admira peisajul.



_________________
Salve si drumuri bune!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jan 16, 2014 11:42 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Jun 27, 2010 3:30 pm
Posts: 1087
Recunosc ca am evitat aceasta varianta spre Transalpina stiind ca drumul e rau, insa m-a tentat sa merg stiind cat de frumoasa e portiunea Polovragi - Novaci. Odata reabilitata va devenii cea mai tranzitata legatura cu Transalpina dinspre sud, nu doar pentru ca e cel mai scurt drum spre Transalpina dar si pentru ca in zona sunt si cateva pensiuni si mai ales pentru peisaje care cu siguranta sunt mai frumoase decat cele de pe ruta Horezu-Slatioara-Milostea.




Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri Jan 17, 2014 7:05 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Jun 27, 2010 3:30 pm
Posts: 1087
Se pare ca Transalpina nu se reabilitează nici in în 2014.
http://www.transalpina.biz/ta/category/stiri/




Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue Feb 04, 2014 10:54 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Jun 27, 2010 3:30 pm
Posts: 1087
Jurnalistul Henry Catchpole de la pubicația EVO a testat atât Transfăgărășanul cât și Transalpina conducand un Jaguar F-TYPE Cabrio V8 S. Intreaga aventura a fost filmata si o regasiti in link-ul de mai jos. Concluzia jurnalistului: România are două drumuri extraordinare iar Transalpina este mai frumoasă decât Transfăgărășanul, în special datorită peisajelor superbe.
http://youtu.be/Sy3b6pEroJw




Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Mar 13, 2014 10:39 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Jun 27, 2010 3:30 pm
Posts: 1087
Nu va aventurati pe Transalpina pentru ca este inca acoperita de zapada.




Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2051 posts ]  Go to page Previous  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 206  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group