It is currently Fri Nov 24, 2017 12:26 pm

All times are UTC + 2 hours [ DST ]






Post new topic Reply to topic  [ 2053 posts ]  Go to page Previous  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 206  Next
Author Message
PostPosted: Tue Jun 05, 2012 1:45 pm 
Offline

Joined: Thu May 31, 2012 8:15 am
Posts: 3
salut
am fost ieri pe transalpina si este cel mai frumos drum pe care am fost in Romania.
daca mergi cu atentie nu ai nici cea mai mica problema
iar spatii sa te opresti sunt destule, eu nu stiu unde au vrut sa se opreasca cei ce zic ca nu sunt spatii sau nu stiu la ce spatii se refera, poate vor spatii amenajate cu masute sau mai stiu eu ce.. eu am oprit de 5 sau de 6 ori si am parcat in afara carosabilului pe pietre si nici nu am atins de jos si nici suv nu am..
in rest sa dea domnu' sa le pice mainile la toti care arunca pet-uri si resturi pe drum si sa le bubuie creierii
transalpina iti da o stare foarte buna...

si inca ceva: respect maxim pentru baietii care traversau cu bicicletele ...




Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue Jun 05, 2012 4:18 pm 
Offline

Joined: Fri May 25, 2012 11:16 am
Posts: 10
In sfarsit!

http://www.citynews.ro/cluj/politica-13 ... iu-228321/




Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue Jun 05, 2012 5:09 pm 
Offline

Joined: Thu Sep 30, 2010 9:06 pm
Posts: 56
Location: Bucuresti
baciudibaciu wrote:
Hai ca asta e buna-cu viteza !
Ce/care sofer roman respecta viteza ? Hai sa fim corecti si mai ales seriosi !
pe transalpina nici nu sunt necesare astfel de semne .
bunul simt si mai ales instinctul de conservare te imping/determina sa mergi linistit,ne mai vorbind de peisaje si privelisti !
Anvelopa "pe pana"
a fost mai mult ca sigur victimizata de pietrele peste care a trecut masina in "drumul" spre locul unde s-a oprit .Rar mai vezi/auzi de explozii la anvelope chiar si sh ,deoarece se monteaza fara camere.

Ca intotdeauna, domnule Baciu, ai pus punctul pe ,,i''!



_________________
Salve si drumuri bune!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Jun 06, 2012 9:12 am 
Offline

Joined: Tue Oct 19, 2010 11:10 pm
Posts: 36
nicholas wrote:
salut
am fost ieri pe transalpina si este cel mai frumos drum pe care am fost in Romania.
daca mergi cu atentie nu ai nici cea mai mica problema
iar spatii sa te opresti sunt destule, eu nu stiu unde au vrut sa se opreasca cei ce zic ca nu sunt spatii sau nu stiu la ce spatii se refera, poate vor spatii amenajate cu masute sau mai stiu eu ce.. eu am oprit de 5 sau de 6 ori si am parcat in afara carosabilului pe pietre si nici nu am atins de jos si nici suv nu am..
in rest sa dea domnu' sa le pice mainile la toti care arunca pet-uri si resturi pe drum si sa le bubuie creierii
transalpina iti da o stare foarte buna...


nicolas, daca tu crezi ca poti sa stationezi cu asa ceva in spatiile create te cam inseli. in afara de platoul de la Ranca nu ai unde sa opresti in siguranta asa ceva. ma refer aici si la siguranta oamenilor. iar daca opresc asa ceva intr-un loc din alea amenajate altcineva nu mai are loc. si nu era o critica ci un sfat pentru constructori. eu oricum voi trece transalpina ori de cate ori si fara acele locuri dar sunt unii care vin de la etajul 15 si habar nu au ce inseamna muntele.

Image




Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Jun 06, 2012 6:45 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Jun 27, 2010 3:30 pm
Posts: 1089
Ii dau dreptate lui Doru legat de parcari si nu doar in ceea ce priveste masinile mari. Sa ne gandim la numarul de masini ce vor traversa in fiecare ora Transalpina cand drumul va fi inaugurat (sa speram ca in septembrie cum se promite). Acum nu deranjezi prea mult daca te opresti un pic in Pasul Urdele sa faci o poza sau in alte locuri.Dar cand se vor opri zeci de masini se vor crea blocaje. Transalpina e un drum turistic nu unul de tranzit si omul merge sa mai faca pauze sa mai faca poze sa se plimbe un pic pe munte eventual. Nu zic sa se faca parcari in Pasul Urdele dar nici sa nu fie deloc. Daca nu se fac oficial si amenajate se va opri fiecare pe unde apuca ingreunand traficul si probabil ne vom trezi si cu o gramada de gunoaie aruncate pe unde a oprit fiecare.Stiu ca ideal ar fi sa nu se mai arunce...dar mai e un pic pana vor fi toti civilizati.Cel putin in locuri amenajate lucrurile vor putea fi tinute sub control in sensul ca se vor amenaja tomberoane se va face curat si poate se vor da si amenzi.




Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Jun 06, 2012 11:40 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Jun 27, 2010 3:30 pm
Posts: 1089
cristi79 wrote:
Mihai FR wrote:
Prietene Geo, verifica tu te rog toate hartile rutiere si toate celelalte surse (Google Maps inclusiv), toate iti vor spune ca DN67C (Transalpina) incepe de la Sebes si parcurge localitatile Petresti, Sebesel, Sasciori, Laz, Capalna, Martinie si Sugag. De la Jina pleaca DJ106E care intersecteaza Transalpina dupa Sugag. Tu poti continua sa crezi ce vrei, dar nu e OK sa lasi aici informatii gresite.


Mihai, ai dreptate doar partial, la fel ca si Geo fiindca se refera la denumirea veche, cea istorica, a Transalpinei. Asa ca nu e vorba de informatii gresite ci de scoaterea din context. Oricum, haideti sa recunoastem ca e frumos pe oriunde, si pe Sebes, si pe Jina... Putem sa le numim cele doua brate ale Transalpinei ;)


Sa facem putina lumina. :) Daca considerati ca gresesc astept argumente mai concrete decat cele de mai jos:
Transalpina era un drum numita de localnici "Poteca Dracului" folosit inca de demult, ca si acum de altfel, de catre ciobanii din Marginimea Sibiului (Jina, Poiana, Saliste si nu din Sebes) pentru a traversa muntii cu turmele de oi. In perioada ocupatiei imperiului austro-ungar pe "Poteca Dracului" s-au refugiat cei din Marginime cu turmele lor spre Tara Romaneasca (numita Transalpina - in latina). De aici si-a luat numele drumul. Prin Marginimea Sibiului veti gasii familii inrudite cu alte familii de la Novaci tocmai in urma acestei pribegii. Este si un cantec bine cunoscut in Marginime "Mandruta de la Novaci", daca e nevoi il postez. :) In plus traditiile, cantecele populare si portul popular de la Novaci, Baia de fier si cel de la Jina, Poiana si Saliste e aprope identic. Gasiti articolul de unde am aflat si eu parte din aceste informatii, scris inca din 2006 aici :http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/reportaj/sens-interzis-pe-drumul-regelui-1623.html
Asadar, denumirea de Transalpina ca si traseul ei a aparut inainte ca acest drum sa fie marcat pe vre-o harta.
Acum cativa ani, cand am inceput lucrul la site, denumirea de Transalpina nu aparea pe nici o harta, nici pe Google Earth nici pe Google Maps, iar eu m-am luat dupa datele istorice si asa mi se pare corect. Google a trecut, gresit, traseul Transalpinei pe harti de curand, dupa ce am facut eu site-ul...mai greseste si el :)
Mai tarziu...mult mai tarziu au inceput lucrarile la barajele de acumulare Oasa si Tau-Bistra, si la hidrocentralele aferente. Cel mai facil traseu spre ele a fost traseul Sebes-Sugag-Tau-Oasa, actual DN67C care de la Sugag se confunda cu "Poteca Dracului". Era si normal, era mai usor de circulat pe o vale in loc sa urci sus pe "Muntele din Jina" si apoi sa cobori dificilele serpentine spre Dobra ca sa ajungi la Sugag. Dat fiind faptul ca DN67C a fost asfaltat inainte de a fi asfaltata portiunea Sugag - Dobra - Jina (doar anul trecut) lumea s-a obisnuit cu noul traseu pentru ca pe vechiul nu se prea circula, si astfel s-a trecut capatul nordic al Transalpinei ca fiind la Sebes.
Eu consider ca traseul corect al Transalpinei este cel existent in vremea cand "Poteca Dracului" si-a luat acest nume. Daca vorbim de DN67C acesta merge de la Bengesti la Sebes. Daca vorbim de Transalpina ea merge de la Novaci la Saliste.
Si acum... "argumentul" suprem, necesar si suficient, pe langa care am trecut toti in plimbarile noastre pe Transalpina, si care inca se mai gaseste pe Transalpina, din vremuri de demult. Unii l-am bagat in seama altii poate nu... In una din serpentinele de pe versantul nordic al Pasului Urdele se afla o borna kilometrica veche...veche, de beton, de pe vremea de cand bornele erau din piatra scluptata si nu scrisa. Sper sa nu distruga cei care reabiliteaza Transalpina aceasta borna. Eu as tine-o intr-un muzeu sau as marca-o ca si punct de atractie pe Transalpina. Pana reusesc sa o "fur" i-am facut cateva poze. Se vede scris cu negru Obarsia Lotrului (care nu e o localitate ci mai degraba un punct de reper aparaut mai tarziu prin acele locuri), insa daca va uitati atent sub vopsea se vede scluptat numle localitatii spre care se indrepta drumul in trecut si in consecinta si acum... si acesta este...Saliste :)

Acestea au fost argumentele mele. M-am inselat?




Attachments:
File comment: Borna veche din Pasul Urdele pe care se vede scluptat numele localitatii spre care duce traseul Transalpinei
Borna veche a traseului Transalpinei.jpg
Borna veche a traseului Transalpinei.jpg [ 119.54 KiB | Viewed 2952 times ]
File comment: Borna din Pasul Urdele noaptea pe luna plina
Borna-din-Pasul-Urdele-noaptea-pe-luna-plina.jpg
Borna-din-Pasul-Urdele-noaptea-pe-luna-plina.jpg [ 46.11 KiB | Viewed 2952 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jun 07, 2012 11:58 am 
Offline

Joined: Wed May 18, 2011 7:13 am
Posts: 84
Ai dreptate !
Totusi cand a inceput "marea bejenie " in care au plecat,fugit peste muntii familii intregi din ardeal au plecat din Sebes zona limitrofa si Marginime .
Ai batrani ai mei din zona Sebes au plecat.Detinem-cu acte in regula Muntele Poiana Muierilor ,care din punct de vedere teritorial se afla in jud.Alba iar administrativ in Gorj .
S-au stabilit in Ciocadia in jurul anului 1750 ,asa cum reiese din arhive si documentele bisericesti si ...am ajuns pana astazi .
Pentru a oprii exodul autoritatile austro-ungare au infiintat-construit si intretinut soseaua/drumul strategic care reprezenta si granita dintre cele doua tari.Dar asta este o alta poveste frumoasa ,a locurilor fantastice prin care trece !
Borna din pacate este prea grea sa o poti lua prin forte proprii




Last edited by baciudibaciu on Thu Jun 07, 2012 5:02 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jun 07, 2012 4:54 pm 
Offline

Joined: Mon May 28, 2012 12:50 pm
Posts: 13
Cica data limita de finalizare este 30 octombrie, spune aici http://www.finantistii.ro/transporturi- ... ista-73086.
Cel mai probabil anul viitor vom avea ocazia sa o vedem "ca la carte". Oricum, vestea buna e ca se vor consolida si versantii




Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jun 07, 2012 5:15 pm 
Offline

Joined: Wed Jun 06, 2012 9:54 am
Posts: 7
alin wrote:
cristi79 wrote:
Mihai FR wrote:
Prietene Geo, verifica tu te rog toate hartile rutiere si toate celelalte surse (Google Maps inclusiv), toate iti vor spune ca DN67C (Transalpina) incepe de la Sebes si parcurge localitatile Petresti, Sebesel, Sasciori, Laz, Capalna, Martinie si Sugag. De la Jina pleaca DJ106E care intersecteaza Transalpina dupa Sugag. Tu poti continua sa crezi ce vrei, dar nu e OK sa lasi aici informatii gresite.


Mihai, ai dreptate doar partial, la fel ca si Geo fiindca se refera la denumirea veche, cea istorica, a Transalpinei. Asa ca nu e vorba de informatii gresite ci de scoaterea din context. Oricum, haideti sa recunoastem ca e frumos pe oriunde, si pe Sebes, si pe Jina... Putem sa le numim cele doua brate ale Transalpinei ;)


Sa facem putina lumina. :) Daca considerati ca gresesc astept argumente mai concrete decat cele de mai jos:
Transalpina era un drum numita de localnici "Poteca Dracului" folosit inca de demult, ca si .....


Multumim Alin pentru detalii.
Era clar ca Drumul Regelui era cel prin Jina, dinspre/spre Sibiu, dar asta conteaza mai putin...
Important este sa pastram curata aceasta sosea (si mai ales zonele prin care ea trece), fara PET-uri, fara resturi lasate in spatele masinii dupa opriri "de-un sandvich"... asta trebuie sa spunem tuturor celor ce-o strabat...
pentru urmatoarea iesire pe TA, eu mi-as pune un sticker lung pe luneta sau pe bara din spate cu "Pastrati Transalpina CURATA!" :)
nu de alta, dar sa nu ajungem sa scriem "SALVATI Transalpina de gunoaie (la propriu, dar si la figurat)!"



_________________
”Un om valoreaza mai mult decat aurul pe care il poarta! La fel si o tara!”
SALVATI ROSIA MONTANA! Vezi VIDEO aici!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jun 07, 2012 6:22 pm 
Offline

Joined: Mon May 28, 2012 12:50 pm
Posts: 13
Asta cu curatenia e lucru mare la romani... Eu tot as pune o taxa de acces pe Transalpina, ca si pe Transfagarasan, dublata de cateva echipe permanente de politie+garda de mediu pentru a-i descuraja pe nesimtiti. Numai asa s-ar pastra cat de cat curatenia.




Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2053 posts ]  Go to page Previous  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 206  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group